نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگان گنجینه‌های تجربه و سرمایه‌های بزرگ کشور هستند که در طول سالیان خدمت خود الفبای مدیریت را فراگرفته‌اند

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دیروز در ششمین جلسه مسوولین کانون‌های بازنشستگان کشوری استان کردستان که در محل صندوق بازنشستگی کشوری استان، برگزار شد، گفت: بازنشستگان گنجینه‌های تجربه و سرمایه‌های بزرگ کشور هستند که در طول سالیان خدمت خود الفبای مدیریت را فراگرفته‌اند.

 وی از زحمات مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در زمینه ارائه برنامه‌های متنوع برای بازنشستگان این استان،  قدردانی کرد و افزود: دولت در حال انجام کارهای مثبت وخوبی در مسیر توسعه و آبادانی استان کردستان است که امیدوارم ادامه داشته باشد.

 علوی در ادامه با بیان اینکه سیستم اداری ما سیستماتیک نیست و به قوانین توجه جدی ندارند، گفت: با توجه به مشکلات فراوان که هر روز بیشتر می شود، من در مجلس پیشنهاد تشکیل کارگروهی به منظور  پیگیری اجرای قوانین را داده‌ام که امیدوارم با تدبیر و عقلانیت مشکلات استان برطرف شود.

 وی با اشاره به اینکه در کشور ژاپن با جمعیت بالغ بر یک 126 میلیون نفر، 300 الی 400 هزار حقوق بگیر دولت دارند، افزود: اما در ایران با جمعیت نزدیک به 80 میلیون نفر بالغ بر 8 میلیون و 500 هزار نفر حقوق‌بگیر دولت داریم که هزینه جاری دولت را زیاد کرده است.

به گفته این مقام مسوول، در حال حاضر بودجه عمرانی دولت ۱۵ الی ۲۰ درصد و بودجه جاری نزدیک به ۸۰ درصد است و روز به روز بیشتر هم می‌شود لذا زمانی که بودجه عمرانی دولت کم شود پروژه‌ها تعطیل و اشتغال‌زایی نیز ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اگر بخواهیم پروژه‌هایی که شروع شده را تمام کنیم نیاز به 900 هزار میلیارد تومان است که متاسفانه بخش اعظم بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه همه مشکلات با عقلانیت، اعتدال و همکاری و تدبیر قابل حل است، گفت: همانطور که در سخت‌ترین شرایط تحریم  روی پای خود ایستادیم و با توکل بر خدا و دانش و  تجربه‌ای که  نخبگان،  دلسوزان و دست اندرکاران کشور دارند از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در خصوص خانه امید بازنشستگان کشوری استان کردستان نهایت تلاش و سعی خود را در راستای اختصاص زمینی در نقطه‌ای مناسب در خورشان و لیاقت بازنشستگان در نظر می‌گیرم.

انتهای پیام/ م ح

کردستان امروز نیازمند مسوولانی دلسوز، کارآمد و نخبه‌ است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.